zaterdag 2 februari 2008

Fresh Talent: Gist aka the Essence

Ik ben deze MC tegen gekomen op YouTube. Hij deed mee aan "On the Rise Rap Contest 2007", waar 50 cent, Common en Pollow da Don in de jury zaten. Gist had daar de derde plaats veroverd.
Het nog ongetekend talent komt uit Queens NYC heeft 6 oktober 2007 een album gereleasd “Young, Gifted & Black”. Je kan het album gratis van zijn site af downloaden, dat hebben ik dus ook gedaan.

Gist aka The Essence

Hij deed mij denken aan Lupe Fiasco en Jay-Z. Met “American Gangster” in mijn achterhoofd heeft vooral het nummer ‘Times of the Essence’ het Jay-Z idee geven. En zijn flow vind ik erg gelijk aan die van Lupe.
Het album vond ik heel goed en het nummer die er uit springen is “Feel Good Music”, waarschijnlijk door het Mowtown gevoel dat je krijgt.
Ik vond de tracks “I Ain’t Saying Nothing” en “Lucky” ook goed. En het nummer die hij had ingestuurd voor de contest mag ik ook niet vergeten op te noemen.

Gist aka the Essence – Young, Gifted and Black

Eigenlijk is het de moeite waard om gewoon zelf het hele album te downloaden dit kan hier.

Ik denk dat Gist snel getekend zal worden.

Gist’s MySpace
Gist's Officiële site